مقالات آرشیو خبر ها
از دنی آلوز چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

از دنی آلوز چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

قدرت بدنی او انفجاری ، در تکل کردن بسیار دقیق و دارای قدرت دید و پاسکاری است که طبیعتا از یک هافبک هجومی انتظار دارید! این بازیکن 33 ساله در قالب دفاع کنارهای مدرن است و سنت برزیلی ها برای بازیکنان جذاب و پرتحرک کناری را ادامه داده است.

 

او در تیم محلی باهیا در کشور خودش شروع به کار کرد، چندین نمایش تاثیر گذار و به دنبالش انتقال به اسپانیا و سویا باعث شد که بازیکن 19 ساله ی برزیلی برای نشان دادن استعدادهایش زمان زیادی به انتظار ننشیند. در طول دوران موفق 5 ساله اش در آندلس بود که پتانسیل و عطش قابل توجه آلوز برای جام گرفتن شروع شد.

 

او بین سالهای 2006 تا 2008 توانست مدال برندگان یوفا را به گردن بیاویزد که این کاپ اولین جام از بین 9 جام اروپایی او بود، یک قهرمانی کوپا دل ری و جایگاه ثابت در تیم ملی برزیل مقدمه ی کوچ او به بندر بارسلونا به عنوان سومین مدافع گران قیمت تاریخ در جولای 2008 شد.

 

او بخش مهمی از تیم تماما قهرمان بارسا بود، او 23 جام مهم را در دوران حضورش در بارسا کسب کرد که شامل 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان هم می شود، او دورانش در بارسا را در حالی به پایان رساند که دومین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه از حیث حضور در لیگ (239) بوده و در طی 8 سال حضورش در کاتالونیا 6 بار قهرمان لیگ شده است.

 

این بازیکن برزیلی هیچ نشانه ای دال بر افت استانداردهای بی همتایش در فصول اخیر نشان نداده است و اولین قدم هایش در فوتبال ایتالیا را به پشتوانه ی 9 ماه پرحاصل در لالیگا برخواهد داشت که در طی آن او در 29 بازی لیگ شرکت کرده و و همان طور که جدول زیر نشان می دهد آمار بهتری نسبت به هم تیمی های دفاعیش در طول فصل اخیر داشته است.

 

 

عجیب نیست که مدافع اهل آمریکای جنوبی بلوگرانا در وظایف هجومی اش عالی عمل کرده است و به طور متوسط دو برابر نسبت به تمام دفاع کناری های لالیگا دو برابر پاس های رو به جلوی بیشتر داشته است (50.31 نسبت به 28.34) او همچنین تقریبا 3 برابر بقیه ی فول بک ها سانتر صحیح ارسال کرده است (3.45 نسبت به 1.25) ‌.

 

به این ها میزان بالای ریکاوری توپ های او را هم اضافه کنید (5.07 برابر 3.62) تا متوجه شوید که بیانکونری مدافعی بسیار هجومی، پرجنب و جوش و با کیفیت فنی بی نهایت بالا را به خدمت گرفته است که می تواند زاویه ی جدید از حمله را به سمت راست تیم ماسیمیلیانو آلگری اضافه کند.

 

3 قهرمانی در لیگ قهرمانان، 2 قهرمانی یوفا، 5 قهرمانی کوپا دل ری، 5 قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، 6 قهرمانی لالیگا: این خلاصه ی دوران حرفه ای دنی آلوز تا به این جا بوده است، شرط می بندیم که این روند در دو سال پیش رو متوقف نخواهد شد.

 

از یوونتوس دات کام!


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: